Rozmiar tekstu: AAA
Pierwsze zmodernizowane lokomotywy w ORLEN KolTrans

16-01-2018  

201802026Dg.jpgDwie zmodernizowane lokomotywy spalinowe typ 15D/A p oraz jedną typu 6DgB posiada w swoim taborze ORLEN Koltrans Sp. z o.o. Maszyny trafiły do firmy pod koniec grudnia 2017 roku  z  Newag S.A., gdzie przeszły gruntowną przebudowę i modernizację.

Wyposażone są w nowoczesne silniki firmy Caterpillar o mocy 1550 kW/2108KM, które spełniają wymagane normy emisji spalin, co ma istotne znaczenie z punktu widzenia ochrony środowiska, jak również obniżenia zużycia paliwa. Lokomotywy 15D/A są lokomotywami uniwersalnymi,  które mogą być użytkowane do pracy liniowej przy obsłudze pociągów licencyjnych jak również do prac manewrowych na bocznicy Zakładu Produkcyjnego  PKN ORLEN S.A. w Płocku i innych bocznicach zarządzanych przez ORLEN KolTrans. 

Na bazie lokomotywy spalinowej typu SM42 zmodernizowana została natomiast lokomotywa, która została oznaczona jako lokomotywa spalinowa typu 6DgB.  Dedykowana została decyzją Zarządu Spółki do eksploatacji na bocznicy Zakładu ORLEN  Południe S.A. w Trzebini.
Na tym pojeździe trakcyjnym  również został zastosowany nowoczesny silnik firmy Caterpillar o mocy 708 kW , spełniający normy emisji spalin. 

2018020215D.jpgW zmodernizowanych lokomotywach obniżono kabiny maszynowe oraz podwyższono i powiększono kabinę maszynisty, w której zastosowany nowy rozkład okien pozwalający na lepszą obserwację dróg przebiegów przez obsługę trakcyjną. Zmiana ta podnosi bezpieczeństwo  przy wykonywaniu jazd pociągowych oraz prac manewrowych. Dodatkowo kabinę wyposażono w dwa pulpity sterownicze wykonane z uwzględnieniem aspektów ergonomii pracy, ergonomiczne fotele, nowoczesne oświetlenie (typu Led) oraz klimatyzację. Zastosowanie takich rozwiązań to komfortowa praca maszynistów, ale także zmiana lokomotywy w przyjazny dla obsługi pojazd szynowy.
To pierwsze działania w ramach strategii  taborowej na lata 2017-2020,  której głównym celem jest zwiększenie efektywności, poprawa niezawodności i bezpieczeństwa prowadzonych operacji kolejowych.






 

« powrót
 
 
 

Marki Grupy ORLEN


Błąd wewnątrz kontrolki: The remote server returned an error: (404) Not Found.line:103